بانک مقالات حقوقی

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

بانک مقالات حقوقی

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

ملاقات با کودک

به گفته وکیل سفر کودک به اصفهان ؛ ملاقات با کودک یکی از حقوق طبیعی ، اخلاقی و قانونی هر والدین است و یکی از مهمترین مشکلاتی است که زوجین هنگام جدایی از یکدیگر به دلایلی با آن روبرو می شوند. وقتی زوجی از هم جدا می شوند ، هر کدام از آنها اساساً می خواهند فرزند مشترک خود را در کنار خود داشته باشند تا بتوانند درمانی برای درد و مشکلات جدایی بیابند. هنگامی که حضانت کودک به یکی از والدین واگذار می شود ، دادگاه باید تعهد کودک را برای ملاقات با شخصی که در زندان نیست ، تعیین کند. حق ملاقات با کودک می تواند قبل از طلاق یا طی مراحل طلاق ثبت شود. در هر صورت ، به دلایلی که زن و شوهر با هم زندگی نمی کنند و برای طلاق شکایت نکرده اند و حق ملاقات را درخواست نکرده اند ، باید جداگانه برای ملاقات با فرزند مشترک اقدام کنند.

قبل یا بعد از طلاق با کودک ملاقات کنید

طلاق فقط رابطه زناشویی را از بین می برد ، اما رابطه پدر و فرزند یا رابطه مادر و فرزند را از بین نمی برد ، زیرا این رابطه دائمی خواهد بود و هیچکس نمی تواند مانع دیدار والدین با فرزند خود شود. مطابق ماده 1174 قانون مدنی ؛ هر والدینی که تحت سرپرستی کودک نیستند حق ملاقات با کودک را دارند و در صورت اختلاف بین والدین در مورد زمان و مکان ملاقات ، اختلاف با دادگاه حل می شود. اگر یکی از والدین از کودک درخواست ملاقات داشته باشد ، باید به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کرده و درخواست ملاقات با فرزند مشترک را ارائه دهد. در این مورد ، دادگاه موضوع را بررسی کرده و در صورت احراز صلاحیت و همچنین منافع کودک ، حکم مناسب صادر می کند.

ملاقات فرزند
دادگاه ها معمولاً یک یا دو روز آخر هفته را برای ملاقات در نظر می گیرند و اجازه نمی دهند بیش از یک نفر بدون سرپرستی به ملاقات وی بروند ، زیرا این امر سرپرستی و تکراری بودن تربیت فرزند را نقض می کند ، اما هیچ یک از والدین حق بازداشت ندارند. به او. حتی اگر والدین فاسد باشند ، هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها مانع از ملاقات کودک با طرف مقابل شوند ، مگر اینکه بهترین مصلحت کودک توسط دادگاه تعیین شود. بر اساس قانون حمایت از خانواده ، اگر شخصی از اجرای حکم حضانت کودک خودداری کند یا مانع اجرای آن شود یا از بازگرداندن فرزند خودداری کند ، باید با دستور دادگاهی که اولین حکم را در انتظار اجرای حکم صادر کرده است ، بازداشت شود.

بهترین وکیل اصفهان

وکیل در اصفهان فارغ التحصیل حقوق با مجوز وکالت پایه است و با اتکا به اطلاعات علمی و تعهد به کار آماده ارائه خدمات حقوقی و مشاوره ای در پرونده های مختلف قضایی ، کیفری ، خانوادگی و سایر دادگاه ها می باشد.

ضمانت اجرای قانون جلوگیری از ملاقات کودک

در صورتی که مسئول حضانت مشترک کودک از ملاقات کودک با اشخاصی که حق ملاقات با کودک را دارند طبق ماده 41 قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 امتناع کند، حضانت باطل یا تعیین می شود. یک نهاد نظارتی برای نظارت موارد به نفع منافع ن. به این منظور ، امکان تهیه و ارائه دادخواست برای لغو حضانت فرد ممتنع و انتقال حضانت ذینفع یا تعیین زمان و مکان جلسه مشترک کودک و الزام به رعایت آن وجود دارد.

ضمانت اجرای کیفری اجتناب از ملاقات کودک

مطابق ماده 54 قانون حمایت از خانواده ؛ اگر شخصی که کودک در حبس است از انجام تکالیف خود امتناع کند یا از ملاقات کودک با اشخاصی که حق ملاقات با کودک را دارند خودداری کند ، برای اولین بار با درجه هشتم مجازات می شود و به مجازات محکوم می شود. در صورت تکرار حداکثر مجازات به همین منظور ، می توان شکایت کرد و شواهد مربوطه را برای جلوگیری از ملاقات کودک ارائه کرد.

مواردی که باعث می شود کودک دیدار را از دست بدهد:

در برخی موارد ، ممکن است والدین از حق ملاقات محروم شوند زیرا باعث خطرات ، عوارض ، مشکلات و شرایط نامطلوب می شود. آنها عبارتند از:

1. بیماری حاد و مسری.
2. خطرات برای زندگی.
3. موارد دیگری که طبق نظر پزشکی قانونی باعث ایجاد ترس و تغییرات روانی ، روانی ، اخلاقی و دیگر موارد می شود.

محل ملاقات کودکان

تعیین محل ملاقات کودک ممکن است یک توافق باشد و در صورت عدم توافق ، با دادگاه موافقت می شود. در برخی موارد ، دادگاه ها یک اداره پلیس برای حل مشکل ایجاد می کنند. و کودک دچار اختلال روانی جدی خواهد شد ، بیماری و ترس و اضطراب ناشی از این ملاقات ها کودک را در معرض خطرات جدی قرار می دهد. دادگاه می تواند محل ملاقات را با توجه به مصلحت کودک تغییر دهد. شایان ذکر است که مطابق تبصره 1 ماده 41 قانون حمایت از خانواده ، قوه قضائیه باید سازوکار مناسبی را برای منافع خانواده و نحوه ملاقات با  کودک را فراهم آورد.

مدارک لازم برای درخواست برای ملاقات کودک
1. نقشه ملی
2. شناسنامه
3. گواهی ازدواج یا طلاق (در صورت عدم وجود سند ، کپی باید از دفتر طلاق یا ازدواج گرفته شود).

این گواهی به داوطلب اجازه می دهد که یه طور مثال فرزند خود را هفته ای یکبار هر هفته از ساعت 10:00 تا 18:00 به ملاقات ببرد و خواننده را ملزم و محکوم می کند که قرار ملاقات را ممکن کند. اگر متهم پس از حصول اطمینان از اجرای مجازات خودداری کند، مشمول قوانین جلوگیری از ملاقات کودک می شود. محل تحویل و بازگشت کودک قبل و بعد از بازدید از خانه کنونی ……. حکم صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ ، قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان است.

ملاقات وکیل با کودک در اصفهان

وکیل یکی از بهترین وکلای مراجعه کننده به کودکان در اصفهان ابتدا به بررسی مشکلات حقوقی موکلین می پردازد و سپس بهترین راه حل مشکلات را از نظر معیارهای قانونی پیشنهاد می کند. وکیل کودک در اصفهان، فارغ التحصیل حقوق، آماده ارائه مشاوره و خدمات حقوقی به شما عزیزان در زمینه پرونده های مختلف حقوقی، کیفری، تجاری، بیمه ای، کیفری، گمرکی و سایر پرونده های قضایی است.

برای مطالعه منبع مقاله اینجا را کلیک کتید.

نکات حقوقی جالب!

  • آیا می‌دانید هیچ کس نمی تواند تمام دارایی خود را به یکی از وارثان خود واگذار کند؟

در قانون مدنی موضوع ماده 843 ، وصیت نامه بیش از یک سوم مرخصی معتبر نیست. مگر با اجازه وراث و در صورت اجازه برخی وراث ، این فقط در مورد سهم او صدق می کند

  • آیا می‌دانستید که همه افراد می‌توانند قبل از مرگ از اموال خود استفاده کنند و در عین حال همان دارایی را تا زمانی که زنده هستند به کسی منتقل کنند؟ (می‌تواند شامل قراردادها نیز باشد)

در هر صورت ، گفته می شود که هرکسی می تواند با مهربانی تمایل داشته باشد که اموال خود را فقط قبل از مرگ به شخص خاصی منتقل کند ، اما معتقد نیست که انتقال دهنده می تواند آن را تا پایان عمر از بین ببرد. اگر از استفاده از اموال خود محروم شود و برود ، امتناع می کند.

  • آیا می دانید چگونه صاحبخانه می‌تواند مستاجر خود را فوراً بیرون کند؟

غیر رسمی (یعنی در دفتر اسناد رسمی ایجاد نشده است) اکنون که قرارداد توسط صاحبخانه و مستاجر بر روی یک کاغذ یا توسط دفاتر آژانس املاک (شرکت املاک) تنظیم شده است ، مهم نیست ، اما در در پایان ، علاوه بر موجر و مستاجر ، باید توسط دو شاهد امضا شده باشد.

در این مورد ، صاحبخانه می تواند در درخواست خود به موقعیت ملک مراجعه کند (دادخواست به شورای حل اختلاف) و درخواست خود را برای دستور تخلیه ، نه برای حذف ، بنویسد و پس از بررسی این نهاد قضایی ، حکم اخراج صادر می شود. صادر شود.

  •  آیا می‌دانید سکوت نشانه رضایت در معاملات نیست؟

مردم عادی می گویند سکوت عمومی لذت بخش است ، در حالی که قانون مدنی در ماده 248 می گوید:
سکوت مالک ، حتی اگر بر اساس قرارداد در جلسه (محل تسویه قرارداد) حضور داشته باشد ، اجازه محسوب نمی شود.

  • آیا می‌دانید که در معاملات یک معامله فضولی هم وجود دارد؟

در حقوق مدنی ، هرگونه معامله ای که متعلق به خود شخص نیست یا به عنوان سرپرست (سرپرست فرزندان به عنوان پدر یا پدربزرگ پدری) کار نمی کند و وکیل شخص نیست یا قیم او نیست ، کنجکاو است.

  •  آیا می دانید برخی از جرایم مالی تنها مجازات را در پی دارد؟

در جرایم مالی مانند چک و خیانت در امانت ، وقتی محکومیت منجر به اجرای حکم می شود ، شاکی حقوق مالی از دست رفته خود را پس نمی گیرد و نتیجه اتهامات جنایی راستی آزمایی و خیانت در امانت تنها مجازات است. شاکی که باخته است برای به دست آوردن اموال از دست رفته خود ، علاوه بر پرونده های جنایی ، باید شکایت کند (مطالبه حقوق مالی از دست رفته خود).

  • آیا می دانستید نوزادی که فقط یک بار گریه می کند و می میرد ، ارثی میبرد؟

ماده 875 قانون مدنی می گوید: "شرط وراثت زنده بودن هنگام مرگ وارث است و اگر حمله باشد ، اگر مایع منی او در دوران الموت باردار شود و زنده به دنیا بیاید و او متولد شود ، ارث می برد. زنده ، هر چند بلافاصله "بگذار مرگ بمیرد".

  •  آیا می دانید که به محض اعتبار قرارداد ازدواج، شوهر موظف به پرداخت نفقه به زن است؟

بر اساس ماده 1102 قانون مدنی، به محض برقراری صحیح ازدواج ، رابطه زناشویی بین طرفین موجود و حقوق و تعهدات زوجین در برابر یکدیگر برقرار می شود.

تعهد مهریه و نگهداری از تاریخ ازدواج شروع می شود ، اگرچه تمام یا بخشی از این تعهدات به دلیل عواملی مانند محارم یا طلاق از بین می رود.

لازم نیست که ایجاد حقوق و تعهدات زناشویی موضوع قصد باشد یا هر دو طرف به آن توجه کنند و حتی اجماعی برخلاف ایجاد آن معتبر نیست مگر اینکه خود قانون اجازه دهد.

برای مشاوره با وکیل عالی در اصفهان اینجا را کلیک کنید.

 سامانه ثنا

به گفته حامد امیری وکیل حقوقی اصفهان پیش از راه اندازی سامانه ثنا، ماموران دادگستری شخصاً برای تحویل اخطار می رفتند، این امر حریم خصوصی افراد را نقض می کند و دیگران می توانند در مورد موضوع دعوی و اعلامیه های مربوطه مطلع شوند. همچنین با این روش اطلاع رسانی ، احتمال از دست رفتن و تأخیر در انتقال اعلان وجود داشت ، اما امروز ابلاغ اسناد دادگاه به صورت الکترونیکی انجام می شود و افراد می توانند در اسرع وقت و با خیال راحت این اسناد را مشاهده کنند.

به همین دلیل، در سال 2016 ، طبق ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری، سیستمی به نام سیستم ثنا راه اندازی شد تا تعداد مراجعین به شعب دادگستری برای شکایت ، پیگیری و تعقیب پرونده های بعدی و اقدامات بعدی کاهش یابد. ارائه اظهارات ، محاسبه هزینه این روند در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفت. مردم نیز از این طرح استقبال کردند و با توجه به اینکه می توانند کار خود را بسیار راحت تر از طریق وب سایت و سیستم ثنا انجام دهند ، نیازی به ایستادن در صف های طولانی ، تحمل ترافیک و شلوغی خیابان ها و ... نبود.
علاوه بر این، با افزایش قابل توجه استفاده از خدمات الکترونیکی از طریق تلفن همراه و تبلت، نرم افزار موبایل ثنا معرفی و در اختیار عموم قرار گرفته است تا افراد بتوانند مستقیماً پس از نصب این برنامه بر روی تلفن های همراه اقدام کنند. بررسی الکترونیکی اسناد دادگاه، بررسی ارتباطات رسمی قوه قضائیه و غیره.


بر اساس ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 ، قوه قضائیه موظف است از سیستم های الکترونیکی برای ابلاغ اسناد دادگاه طرفین و وکلا استفاده کند. به همین دلیل است که سیستم الکترونیکی ابلاغ اسناد دادگاه های ایران با نام اختصاری "ثنا" راه اندازی شده است.
در این سیستم، مدعی، متهم و وکلای آنها می توانند آخرین وضعیت آرای خود را به صورت الکترونیکی بررسی کنند، که باعث کاهش مراجعه حضوری و در نتیجه بهبود خدمات به مردم می شود. در گذشته ، نظرات طرفین اختلاف شخصاً از طریق نمایندگان اعلام می شد، اما با معرفی این سیستم الکترونیکی ، این روش سنتی منسوخ می شود که از حریم خصوصی افراد محافظت میکند و هزینه خدمات را کاهش می دهد.
لازم به ذکر است که طرفین اختلاف قبل یا پس از طرح دعوی باید در سیستم ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام، ممکن است در ادامه رسیدگی مشکلاتی ایجاد شود.

نحوه ثبت نام سیستم ثنا

مدتی است که قوه قضاییه سیستمی به نام سیستم ثنا ایجاد کرده است تا حریم خصوصی افراد را حذف کرده و کارها را آسان کند. رای دهید تا از نتیجه مطلع شوید.

اما ابتدا باید عضو این سایت شوید. برای عضویت ، باید وارد سایت www.adliran.ir شوید. و روی پیوند سیستم ثبت نام الکترونیکی کلیک کنید. سپس ثبت نام شخص حقیقی را انتخاب کرده و مشخصات خود را وارد کنید ، شماره تصویر را وارد کرده و روی ادامه کلیک کنید. و در صفحه بعد ، قوانین استفاده از سیستم را بخوانید و مرحله بعدی را وارد کنید.

صفحه بعدی به اطلاعات کامل شما نیاز دارد و باید محل تولد و مذهب خود را انتخاب کرده و وارد صفحه بعدی شوید. در این مرحله اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد کرده و روی مرحله بعدی کلیک کنید.

اکنون باید اطلاعات مکان خود را وارد کرده و به مرحله بعدی بروید. در نهایت ، نام کار و تحصیلات خود را وارد کرده و ثبت اطلاعات اولیه را تکمیل کنید.

پس از تکمیل ثبت نام اولیه ، باید با کارت ملی خود به یکی از نزدیکترین دفاتر دادگاه در منطقه خود بروید تا ثبت نام و گواهینامه خود را تکمیل کنید. پس از بازدید ، یک پیام متنی حاوی رمز برای شما ارسال می شود که از طریق آن می توانید وارد سیستم ثنا شوید.

نحوه استفاده از برنامه تلفن همراه ثنا

وکیل حوب توضیح میدهد افرادی که تلفن همراه اندرویدی دارند می توانند برای دانلود برنامه سیستم ثنا بر روی لینک http://eblagh.adliran.ir کلیک کنند. هنگامی که صفحه را باز می کنید ، بخشی از وب سایت دارای گزینه ای به نام "بارگیری نرم افزار اطلاع رسانی الکترونیکی برای Android" است که می توانید آخرین نسخه نرم افزار را از اینجا بارگیری کرده و آن را در دستگاه Android خود نصب کنید.

اکنون برنامه را وارد کنید ، مانند ثبت نام در وب سایت ، در اینجا باید نوع شخص را مشخص کرده و تعیین کنید که آیا می خواهید به عنوان یک شخص حقوقی یا واقعی ثبت نام کنید. افراد واقعی باید پس از انتخاب نوع شخص ، شماره ملی و رمز ورود خود را وارد کنند.

اگر برای اولین بار است که از این نرم افزار استفاده می کنید و هنوز ثبت نام نکرده اید ، گزینه "هنوز ثبت نام نکرده ام" را انتخاب کرده و به صفحه ثبت نام رفته و مراحل را دنبال کنید.

اگر شماره ملی و رمز عبور خود را وارد کنید ، یک رمز عبور موقت در قالب پیام متنی برای شما ارسال می شود که باید آن را وارد کنید. این رمز عبور 24 ساعت دیگر منقضی می شود. بازنشانی گذرواژه موقت "رمز عبور موقت را دوباره دریافت کنید. کار با این نرم افزار بسیار ساده است و به راحتی می توانید اطلاعیه های رسمی قوه قضاییه و احضار دادگاه را مشاهده کنید.

نحوه مشاهده اعلان ها در سیستم ثنا

یکی از مهمترین ویژگی های سایت ثنا امکان مشاهده و دریافت پیام های دادگاه است. پس از اتمام مراحل ثبت نام ثنا ، برای مشاهده اعلان ها در سیستم ثنا ، ابتدا باید روی پیوند زیر کلیک کرده و وارد شوید:

http://eblagh.adliran.ir/Login/Authenticate؟layoutName=NoticeLoginLayout#/firstSte

البته پیوندهای دیگری در وب سایت عدل ایران وجود دارد. اگر نمی توانید از لینک بالا وارد شوید ، می توانید از سایر پیوندهای ارائه شده در سایت استفاده کنید.

شماره ملی و رمز عبور شخصی خود را وارد کنید.

در این مرحله یک کد فعال سازی برای شما ارسال می شود که باید آن را از طریق پیامک دریافت شده مشاهده و وارد کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این رمز عبور به عنوان 24 ساعت معتبر است ، همانطور که در قسمت استفاده از نرم افزار مشخص شده است.

در بخش اطلاع رسانی جدید ، می توانید لیستی از اعلامیه های دادگاه خود را مشاهده کنید.

اهداف و مزایای ارتباطات الکترونیکی

یکی از اهداف این طرح ارائه خدمات آسان تر و بهتر به مردم و کاهش تاخیر دادرسی است. احترام به حریم خصوصی مردم نیز از مزایای مهم این طرح است. در گذشته ، ابلاغ کننده برای ارائه مدارک با لباس شخصی به خانه افراد می رفت و اگر فرد در خانه نبود به همسایه اطلاع می داد که این امر مشکلاتی را ایجاد می کرد ، اما امروز ، بدون نیاز به ملاقات حضوری ، مردم می توانند با تلفن تماس بگیرند. اسناد تلفن همراه خود را تهیه کنید.

کاهش هزینه ها یکی دیگر از مزایای اجرای طرح اطلاع رسانی الکترونیکی است. در این راستا ، هم در هزینه های دستگاه قضایی و طرفین اختلاف صرفه جویی می شود و هم حاشیه ها و حذف های احتمالی در روند اطلاع رسانی کاهش می یابد.

منبع مقاله: ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

طبق تعریف ویکی پدیا:

وکیل دادگستری به فردی گفته می‌شود که معمولاً پس از طی کردن آزمون‌ها و آموزش‌های مختلف حقوقی و دریافت پروانهٔ وکالت دادگستری، مجوز وکالت و حضور در مراجع قضائی از جانب اشخاص دیگر را دریافت می‌کند. در ایران پروانهٔ وکالت پایه یک دادگستری، مطابق قانون کیفیت اعطای پروانهٔ وکالت دادگستری و ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه توسط کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه به دارندگان شرایط وکالت اعطا می‌شود. مهم‌ترین شرایط وکالت دادگستری در ایران داشتن دانشنامهٔ کارشناسی در حقوق یا معادل آن، قبولی در آزمون کارآموزی وکالت و طی نمودن ۱۸ ماه دورهٔ کارآموزی نزد یک وکیل با سابقه می‌باشد.[۱][۲]

اما ایا هر وکیل دادگستری یک وکیل خوب به حساب می آید؟ قطعا خیر!

وکیل خوب

وکیل خوب در اصفهان یا وکیل عالی در اصفهان شخصی است که به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری برای حل مشکلات خود بگیرید … هر فردی در برخورد با مشکلات رفتار و توانایی خاصی از خود بروز می دهد و بنابراین شما به یک راهنما و مشاور و شخصی که بتواند حق شما را بگیرید و عدالت را رعایت کند نیاز دارید.

درست مثل وقتی که بیمار می شویم، اگر به پزشک مراجعه نکنیم و سعی نکنیم خودمان را درمان کنیم، علاوه بر این که بیماری از بین نخواهد رفت و بلکه با گذشت زمان عوارض ناشی از خود درمانی می‌تواند خطر مرگ ما را تهدید کند. مسائل حقوقی، مانند مسائل پزشکی، اگر بدون مشاوره و بدون استفاده از وکلای باتجربه انجام شود، بسیار پیچیده است. و سهل انگاری در این باره علاوه بر این که مشکل را حل نخواهد کرد، باعث خسارات شدید مالی یا جانی با عواقب جبران ناپذیر خواهد شد.

اما اگر وکیل خوبی داشته باشید، برای مدت زمان محدود و با کمترین قیمت به راحتی بهترین راه حل قانونی مشکل حقوقی خود را پیدا خواهید کرد. به عبارت دیگر، داشتن وکیل، نه تنها هدر دادن هزینه نیست، بلکه به نوعی با حضور وکیل در پرونده‌ای در وقت و سرمایه شما نیز صرفه جویی میشود.

پس شخصی که شما به آن نیاز دارید یک وکیل متخصص و عالی در زمینه مورد نظرتان است که در کمترین زمان و با هزینه ای قابل قبول از زندگی و حق شما در برابر دیگران محافظت می کند و بر تمامی قوانین حقوقی و کیفری تسلط دارد، می تواند در شرایط حساس تصمیمات درست اتخاذ کند و با تسلطی که بر روی قوانین دارد قاضی پرونده را قانع کند.

وکیل خوب در اصفهان یا هر شهری یکی از مواردی است که امکان دارد همه‌ی ما روزی به آن احتیاج پیدا کنیم. به این خاطر که رویارویی با مسائل حقوقی امری اجتناب ناپذیر است و هرکسی در طول زندگی اش به نحوی با مسائل حقوقی و زیر شاخه های آن مواجه می شود. از این رو باید در چنین مواقعی به یک ” وکیل خوب در اصفهان ” و یا هر شهر دیگری که قابلیت های زیادی داشته باشد مراجعه کنیم و راهنمایی بخواهیم. مراجعه کردن به وکیل خوب و عالی در اصفهان باعث می شود که روند کارها با سرعت بیشتری نسبت به زمانی که خودمان آن را پیگری می کنیم طی شود، و همچنین استفاده از وکیل موجب آن می‌شود که شانس پیروزی بیشتری در دعوی حقوقی خود داشته باشیم.

وکیل عالی در اصفهان

اما با همه‌ی این‌ها وکیلی در اصفهان خوب است که مسئولیت‌پذیر باشد و در حدود تعهدی که داده است تلاش کند. در حقیقت وکیلی خوب است که که کارش را به نحو احسن انجام دهد و مسئله‌ای که برای موکلش پیش آمده است را مسئله‌ی خودش بداند و تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن به کار گیرد. اما باید بدانید که تعهد وکیل نسبت به موکلش از نوع تعهد به وسیله است، به این معنا که باید تلاش خود را به کار ببرد تا از حق و حقوق موکلش دفاع کند اما مسئولیتی برای کسب نتیجه‌ ی دلخواه موکل ندارد و نمی تواند تضمینی برای رسیدن به آن نتیجه بدهد. در صورتی که عده‌ای از مردم این تصور را دارند که وکیل خوب اصفهان موظف است نتیجه ی مطلوب را در پرونده کسب کند و موکل خود را در دعوی پیروز میدان کند، اعم از آن که ذی‌حق باشد یا نه، و در حقیقت خوب بودن وکیل را در پیروزی وی در پرونده می بینند حتی اگر به وسیله‌ی راه‌های متقلبانه باشد. در حالی که وکیل خوب اصفهان با استفاده از مدارک و ادله ای که در دست دارد و همچنین استدلال های خوب و فن بیان قوی‌اش، بدون هیچ تقلبی می تواند موفقیت را برای موکلش به دست آورد.
وکیل خوب کیست؟ وکیل خوب اصفهان چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور یک وکیل متخصص پیدا کنم؟ چه نوع وکلایی داریم؟ اینستاگرام یک وکیل خوب را چگونه پیدا کنم؟ این‌ها از جمله سوال‌هایی هستند که بسیار پرسیده می‌شود. از این رو در این مقاله تلاش نموده ایم تا با پاسخ دادن به این سوالات، راه را برای پیدا کردن وکیل خوب و عالی هموار کنیم و عزیزان بتوانند به راحتی یک وکیل عالی در اصفهان را شناسایی کنند و با خیالی راحت امور حقوقی خود را به وی بسپارند. پس برای اطلاع یافتن از این مطالب این مقاله را از دست ندهید و در صورت امکان نظرات خود را با بهترین وکیل اصفهان به اشتراک بگذارید و چنل یوتیوب وکیل اصفهان را دنبال کنید.

وکیل و وکالت به چه معناست؟

بر اساس ماده ۶۵۶ قانون مدنی:« وکالت عقدی است که به موجب آن یکی ازطرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید.»
وکالت در لغت به معنای سپردن و واگذار کردن است و در اصطلاح حقوقی، به عقدی اطلاق می شود که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام کاری به عنوان وکیل یا نماینده انتخاب می کند.
اما وکیل خوب در اصفهان به کسی گفته می شود که به نمایندگی از موکل اموری را که خود موکل توانایی و قدرت انجام دادن آن را دارد، انجام می دهد. به عنوان مثال خیلی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری که دارند نمی توانند خودشان امور اداری را انجام دهند، از این رو به کسی که مورد اعتمادشان است وکالت می دهند تا از جانب او کارها را انجام دهد. این اعطای وکالت ممکن است از طریق سند عادی و یا سند رسمی صورت بگیرد، که البته اکثر اداره‌ها وکالت با سند رسمی را می پذیرند نه سند عادی.
اما نکته ای که بسیار مهم است این است که نمی شود با دادن وکالت رسمی از طریق دفترخانه‌ها، شخص وکیل را متعهد به رجوع به دادگاه‌ها و دادسراها و دیگر وظایفی که تنها برعهده ی وکیل دادگستری است، کرد. البته این امکان وجود دارد که وظیفه‌ی انتخاب وکیل دادگستری خوب را به شخص سپرد.
اما وکیل دادگستری چه کسی است؟ وکیل دادگستری به وکیلی گفته می شود که در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده است و از سوی کانون وکلای دادگستری پروانه وکالت داشته باشد و بتواند از موکل خود با توجه به ادله‌هایی که دارد در محاکم دفاع بکند.
اشخاص در انتخاب کردن وکیل خوب در اصفهان ، خود آزادی دارند و می توانند هر کسی را که پروانه وکالت دارد به عنوان وکیل خود برگزینند. با تنظیم وکالتنامه و امضای آن از سوی هر دو طرف، رابطه‌ی میان وکیل و موکل ایجاد شده و هر دو در برابر یکدیگر متعهد و مسئول می شوند. وظیفه‌ی وکیل دفاع شایسته و تلاش برای به دست آوردن حق ضایع شده موکل، و وظیفه ی موکل پرداخت حق الوکاله و صادق بود با وکیل است.

وکیل را به چند دسته می توان تقسیم کرد؟

وکیل‌ها به ۳ دسته تقسیم می شوند که به شرح ذیل است:

۱-وکیل دادگستری
کسی که لیسانس یا مدارکی بالاتر در رشته‌ی حقوق دارد و موفق به کسب پروانه‌ی وکالت از کانون وکلای دادگستری یا کانون مرکز قوه قضاییه شده است را وکیل دادگستری می گویند. این دسته از اشخاص بعد از آن که موفق به کسب رتبه در آمون‌های کانون وکلا شدند، پس از سپری کردن دوره‌ی کارآموزی خود و موفقیت در آزمون اختبار، به عنوان وکیل پایه یک مجاز به فعالیت و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی می شوند.

👈ویدئوهای آموزشی در کانال آپارات ما قرار دارد.👉

۲- وکیل مدنی
همانگونه که سابق بر این گفتیم، ممکن است افراد به دلایلی مثل مشغله کاری، خود نتوانند بعضی از امور را انجام دهند، از این رو به منظور انجام دادن یکسری از امور اداری به دیگری به عنوان وکیل خوب وکالت می دهند تا وی به نمایندگی از او کارها را انجام دهد. برای این کار یعنی دادن وکالت به دیگری، شخص باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و برای کار مورد نظر خود، وکالت‌نامه رسمی تنظیم کند. وکالت دادن در طلاق، وکالت در خرید و فروش خانه، فسخ اجاره، رسیدگی به امور بانکی و غیره از جمله این وکالت ها هستند.

۳-وکیل مع الواسطه
بسیار پیش می آید که افرادی که در حبس هستند و یا به دلایل دیگر خود نتوانند اقدام به انتخاب وکیل خوب کنند، از همین رو به شخص دیگری می سپارند که برای او وکیلی برگزیند. به این وکیل که از سوی شخص دیگری برای فرد انتخاب می شود وکیل مع الواسطه گفته می شود.

چه معیارهایی برای انتخاب وکیل خوب وجود دارد؟

انتخاب یک وکیل خوب و عالی ممکن است در نگاه اول ساده باشد ولی در عین حال امری به نسبت دشوار است. زیرا که وکالت شغل مهمی است و به علت این که موکل باید وکیل را محرم خود بداند و اطلاعات و مدارک خود را با وی در میان بگذارد، لازم است در انتخاب وکیل بسیار دقت داشته باشد. از همین رو ممکن است سوال‌های زیادی پرسیده شود، از جمله اینکه چگونه یک وکیل خوب انتخاب کنیم؟ در زمان انتخاب یک وکیل باید چه معیار هایی در نظر داشته باشیم؟ چه وکیلی خوب محسوب می شود؟ چه وکیلی برای پرونده‌ی من متناسب است؟ و … . به همین منظور در ادامه معیارهایی که باید برای انتخاب وکیل در نظر داشت را بیان می کنیم.

• وکیل خوب متخصص است:
شاید به جرأت بتوان گفت که مهم‌ترین ویژگی در یک وکیل خبره که موکل را به خود جذب می کند تخصص وی است. چون مردم بیشتر جذب افرادی می شوند که در آن حرفه تخصص داشته باشد، مثل بیماران که به دنبال پزشک متخصص هستند، کسانی که با مشکلات حقوقی مواجه شده‌اند نیز برای انتخاب وکیل به دنبال متخصصین می روند. با این وجود متأسفانه بسیار شاهد این هستیم که بسیاری از وکلا بدون آن که در زمینه‌ی خاصی تخصص داشته باشند، وارد آن می شوند و ممکن است به علت همین فقدان تخصص موجب تضییع حق موکل شوند.
از همین جهت است که ما می گوییم مهم‌ترین ویژگی یک وکیل تخصص او است، چون یک وکیل متخصص که اطلاعات و تحصیلات بالاتری دارد، بهتر می تواند موکل خود را در آن زمینه تخصصی راهنمایی کند. در نتیجه بهتر است زمانی که به دنبال یک وکیل برای پرونده‌ی خود هستد حتما به سطح تحصیلات و زمینه‌ی تخصص او توجه نمایید.

• وکیل خوب باتجربه است:
از دیگر پارامترهایی که در زمان انتخاب کردن یک وکیل خوب در اصفهان باید به آن توجه نمود میزان تجربه‌ی او در مسائل مختلف است. داشتن تجربه باعث می شود وکیل اطلاعات و راه‌کارهایی به دست آورده باشد که وکلای دیگر از آن بی خبر باشند. البته صرف داشتن تجربه‌ی زیاد در یک زمینه دلیل نمی شود که آن وکیل در زمینه‌های دیگر نیز تجربه داشته باشد. مثلا ممکن است یک وکیل بیشتر در زمینه های حقوقی تجربه و اطلاعات داشته باشد اما در زمینه های کیفری آن چنان تجربه‌ای نداشته باشد و یا بالعکس. پس نتیجه این می شود که زملنی که می خواهید وکیلی را برای پرونده‌ی خود انتخاب کنید، به رزومه و سابقه‌ی کاری او دقت کنید چون این کار بسیار موثر و سودبخش است.

• وکیل خوب حُسن شهرت دارد:
جدا از تجربه و تخصص یکی دیگر از معیارها برای انتخاب وکیل خوب و ماهر حسن شهرت و خوشنامی وی است. ممکن است یک وکیل دادگستری با آن که تجربه‌ی بسیار زیادی ندارد ولی با همان اندک تجربه‌ی خود حسن شهرت و آوازه‌ی خوبی به دست آورده باشد. و یا برعکس، وکیلی که تجربیات و اطلاعات زیادی دارد اما به واسطه همکاری غیرقانونی با موکلین سابقش، و یا روابط ناسالمی که با دیگر وکلای دادگستری دارد، اصلا آوازه‌ی خوبی نداشته باشد. مسلم است که در چنین حالتی افراد همکاری با آن وکیل خوشنام را ترجیح می دهند. پس بهترین کار این است که در زمان انتخاب وکیل از موکلین سابق وی پرس و جو کنید و یا اگر سایت دارد نظرات دیگران را در مورد وی مطالعه نمایید تا بتوانید اطمینان خاطر کسب کنید.

• وکیل خوب ارتباطات قوی دارد:
هرچقدر که یک وکیل دایره‌ی ارتباطی گسترده‌تری داشته باشد به خوبی می تواند به موکل خود کمک کند. چون گاهی ممکن است مشکلی که برای موکلش پیش آمده است پیچیده باشد در چنین حالتی اگر وکیل با همکاران خود یا دیگر افراد پرقدرت رابطه‌ی خوبی داشته باشد می تواند با کشورت با آن ها و کسب نظریاتشان به موکل خود به بهترین نحو کمک کند.
به عبارت دیگر هرچقدر روابط اجتماعی وکیل خوب باشد بهتر می تواند نظریات و استدلال‌های خود را به قضات یا دیگر کارمندان قوه قضاییه منتقل کند و به این صورت راحت‌تر حق موکلش را به اثبات برساند. نکته‌ی بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد و لازم است به آن توجه شود این است که منظور از داشتن ارتباطات قوی تنها حسن معاشرت وکیل است نه رابطه‌های غیرقانونی وی با دیگران.

• وکیل خوب رازدار و امانت دار است:
عقد وکالت یک عقد امانی است به این معنا که ید وکیل امانی بوده و باید امانت دار موکل خود حساب شود. به دیگر بیان می توان چنین گفت که رازدار بودن و امانت‌دار بودن یک خصیصه‌ی مهمی است که وکیل باید دارای آن باشد، در حقیقت لازمه‌ی شغل وکالت به حساب می آید. چون همان گونه که سابق بر این بیان نمودیم، زمانی که موکلی به وکیل رجوع و مسئله‌ی حقوقی خود را با وی در میان می گذارد ممکن است رازهای خود و یا اطلاعات محرمانه‌ی مهمی را با او بازگو کند که اگر وکیل این اطلاعات را افشا کند بسیار به ضرر موکل می شود. نتیجتاً موکلین باید دقت کنند که وکیلی را برگزینند که امانت دار خوبی بوده و از بابت فتش نشدن اطلاعات خود اطمینان خاطر داشته باشند. ویژگی رازداری و امنت‌داری بیشتر در پرونده‌های خانواده و پرونده‌های کیفری اهمیت پیدا می کند. زیرا که اطلاعات موکل در این موارد بیشتر جنبه‌ی محرمانه داشته و این امکان را دارد که فاش شدن آن، آبروی موکل را خدشه دار کند.

• وکیل خوب صادق است:
علاوه بر معیار‌ها و ویژگی های فوق الذکر برای وکیل خوب ، داشتن صداقت و راستگویی یک امر مهم در انتخاب وکیل است. موکل باید به وکیل و گفته‌های وی اعتماد و اطمینان داشته باشد تا بتواند با خیال راحت پیگیری امور را به او بسپارد. برای آن که بفهمید وکیلی با موکلین خود صادق است یا نه باید با موکلین پیشین او صحبت کرده و یا نظراتی که در مورد او در سایت ‎ها وجود دارد را مطالعه کنید.

• وکیل خوب قدرت داوری دارد:
داشتن قدرت داوری یک نوانایی مهم و اساسی برای وکیل خوب محسوب می شود. وی با داشتن قدرت داوری می تواند با وجود آن که اطلاعات محدودی در یک زمینه وجود دارد به یک نتیجه یا فرضیه‌ی منطقی و معقول دست یابد. همچنین چنین وکیلی باید نسبت به نظریات خود نیز نگاهی نقادانه داشته باشد و نقاط ضعف آن را بشناسد تا بتواند مانع از آن شود که طرف مقابل در دعوی استدلال های او را زیر سوال ببرد.
علاوه بر شناختن نقاط ضعف نظریات و استدلا‌های خود، لازم است که به نقاط ضعف نظریات و استدلال‌های طرف مقابل نیز بتواند آگاهی پیدا کند. این امر باعث می شود که استدلال های قوی‌تری از خود ارائه دهد و به این ترتیب شانس پیروزی موکل خود را افزایش دهد.

• وکیل خوب مهارت تجزیه و تحلیل دارد:
همه به این امر آگاهی داریم که وکیل‌ها باید به قوانین زیادی آشنایی و تسلط داشته باشند. این امر به این معناست که حجم اطلاعات زیادی وجود دارد، حال وکیل باید توانایی و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد و بتواند تشخیص دهد که مسئله مستند به کدام قانون است.
همچنین این امکان وجود دارد که مسئله‌ی پیش آمده مستند به چند قانون باشد و یا این که از راه‌های مختلفی بتوان پرونده را حل نمود، در این صورت وکیل باید توان و قدرت ارزیابی داشته باشد تا بتواند بهترین مسیر و قانون را برای حل پرونده انتخاب کند.

• وکیل خوب خلاقیت دارد:
وکیلی خوب محسوب می شود که صرفا محدود به راه حل‌های از پیش تعیین شده نیست و در زمان حل مسائل و پرونده‌های حقوقی بهترین راه را انتخاب می کند. البته انتخاب بهترین راه همیشه به این معنا نیست که وکیل همان راهی را انتخاب کند که سایرین انتخاب می کنند، بلکه وی با نشان دادن خلاقیت از خود و رفتن راهی خارج از آن چه مرسوم است می تواند برای موکل خود پیروزی به ارمغان آورد.

منبع: وکیل اصفهان