بانک مقالات حقوقی

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

بانک مقالات حقوقی

بهترین وکیل خوب مواد مخدر در اصفهان

سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱ ب.ظ

مجازات مواد مخدر در حقوق ایران

قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 1376 و اصلاحات و الحاقیه های 7 دی 1396 انواع جرایم مربوط به مواد مخدر را ارائه می کند. این قانون مواردی مانند: حمل و نقل، نگهداری، تولید و توزیع و تحویل، مصرف و مصرف، واردات و صادرات انواع مواد مخدر را جرم انگاری می کند. بنابراین او برای هر یک از این موارد مجازات تعیین کرد. به طور کلی بهترین وکیل خوب مواد مخدر در اصفهان بیان کرده است که: جزای نقدی، شلاق، حبس، مصادره اموال و اعدام از مجازات های تعیین شده در قانون به عنوان مجازات مواد مخدر است.

مصادره اموال در اثر جرایم مواد مخدر

چنانچه در نتیجه خرید و فروش هر نوع مواد مخدر مالی، جرمی از سوی متخلف کشف شود، به نفع دولت ضبط خواهد شد. به عنوان مثال حمل یا فروش یا فروش 20 کیلوگرم تریاک برای بار دوم منجر به مصادره اموال ناشی از همان جرم می شود. نکته مهم این است که باید در دادگاه ثابت شود که اموال مکشوفه حاصل قاچاق مواد مخدر است. زیرا هر گونه اموالی که از طریق جرایم مرتبط با مواد مخدر به دست آمده باید به نفع دولت مصادره شود.

تفاوت مجازات های انواع مواد مخدر

  • آیا مجازات حمل و نگهداری تریاک با خرید و فروش شیشه تفاوت دارد؟
  • آیا میان مجازاتهای جرایم مربوط به مواد مخدر شدت و حدت وجود دارد؟

قطعا پاسخ مثبت است. وکیل جرایم مواد مخدر امین عدالت میگوید: اگر کسی در حین فروش یک گرم شیشه یا هروئین یا مرفین دستگیر شود، به مجازات جزای نقدی و شلاق محکوم خواهد شد. ولیکن اگر کسی در حین خرید و فروش بیش از سی گرم شیشه دستگیر شود، وفق بند ۶ ماده ۸ قانون مرقوم، مجازات اعدام برای ایشان درنظر گرفته میشود.

نکته: وفق ماده ۴۵ قانون فوق الذکر، درصورت وجود شرایط مندرج در آن، مرتکبان جرائمی که در این قانون دارای مجازات اعدام هستند، به حبس درجه یک یعنی تا سی سال زندان و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

مجازات اقدام به قاچاق مواد مخدر

هرگاه کسی به قاچاق مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیرداروئی موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بطور مسلحانه اقدام نماید، به مجازات اعدام محکوم میشود. این حکم درصورت مصلحت، در محل زندگی مرتکب و در ملا عام اجرا خواهد شد. دلیل اجرای حکم در ملا عام، خصوصا در مورد جرایم مربوط به مواد مخدر به جهت ارعاب عمومی میباشد. یعنی افراد جامعه سرنوشت و عقوبت ارتکاب این دسته از جرایم را دریابند.

نکته: ارعاب عمومی به معنای آن است که سایر افراد جامعه درس عبرت گرفته و با ترسیدن آنها از کیفر و مجازات مواد مخدر در حقوق ایران، موجب جلوگیری از ارتکاب جرم توسط ایشان باشد.

مجازات ورود مواد مخدر به داخل زندان

وکیل مواد مخدر میگوید: وفق ماده ۱۲ از قانون معنون؛ هر کس مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیرداروئی را به داخل زندان یا بازداشتگاه یا اردوگاه بازپروری و نگهداری معتادان وارد نماید، حسب مورد که چه نوع موادی را به چه میزان وارد کرده باشد، به اشد مجازاتهای مذکور در مواد ۴ تا ۹ محکوم میشوند. حال اگر مرتکب، یعنی وارد کننده مواد مخدر از ماموران دولت باشد، به انفصال دایم از مشاغل دولتی محکوم میشود.

نکته: مجازات مندرج در ماده مرقوم برای ماموران دولتی، علاوه بر مجازات اصلی از بابت آن مواد میباشد. یعنی مامور دولت هم از شغلش برکنار شده و هم به اشد مجازات مواد مخدر محکوم میشود.

اجاره ملک به دیگری برای مواد مخدر

به گفته وکیل کیفری اصفهان اگر کسی ملکش را به دیگری اجاره دهد یا واگذار نماید یا برای انجام تولید و توزیع و انبار کردن مواد مخدر مهیا و آماده سازد، به چه مجازاتی بعنوان مجازات مواد مخدر در حقوق ایران محکوم میشود؟ وکیل متخصص مواد مخدر میگوید: وفق ماده ۱۳ آن قانون، هرگاه کسی واحد صنعتی، تجاری، خدماتی یا محل مسکونی خود را برای انبار کردن تولید یا توزیع مواد مخدر یا روانگردانهای صنعتی غیردارویی مهیا و آماده سازد، یا مورد استفاده قرار دهد، یا بدین منظور در اختیار دیگری قرار دهد، یا کسی بعنوان نماینده با اجازه یا اطلاع مالک چنین نماید، آن واحد یا ملک به نفع دولت ضبط میشود.

نکته: موافقت اصولی و پروانه بهره برداری واحد صنعتی یا جواز کسب آن واحد تجاری و خدماتی لغو و ابطال میگردد.

 

  • fateme amooshahi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی