بانک مقالات حقوقی

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

بانک مقالات حقوقی

وکیل برای نفقه در اصفهان

دوشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۵۸ ب.ظ

محاسبه نفقه زنان در سال 1400 چگونه است؟

بهترین وکیل خوب خانواده در اصفهان در خصوص محاسبه نفقه زن می گوید: میزان نفقه سال 1400 توسط دادگاه و کارشناس منتخب تعیین می شود. از آنجایی که هیچکس دوست ندارد در راهروهای دادگاه قدم بزند و حمایت و رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار خسته کننده و زمان بر به نظر می رسد، لازم است مشاوره های لازم را از تجربه یک وکیل یا از طریق سامانه های مشاوره حقوقی در این زمینه دریافت کنید. .

هیچ یک از مواد و تبصره های قانونی میزان مخارج زن را تعیین نکرده است و میزان نفقه با نظر کارشناس منتخب دادگاه تعیین می شود و کارشناس بر اساس عرف و شأن زن و مواردی از این قبیل تعیین می شود.

میزان مراقبت از همسر و فرزندان 1400 ثابت نیست و کارشناس نگهداری برای هر فرد بر اساس شاخص هایی که دارد امسال را تعیین می کند.

شوهر علاوه بر نفقه باید مخارج فرزندان و پدر و مادر خود را بپردازد و در صورت امتناع از پرداخت در صورت تمکن مالی، شوهر به حبس محکوم می شود. همانطور که اشاره کردیم، باید برای والدینی که نمی توانند پول در بیاورند، در صورت توانایی پرداخت هزینه پرداخت. وقتی مرد می تواند نفقه زن و بچه اش را بدهد، موظف است خرج پدر و مادرش را بدهد. همسر، فرزندان، والدین در اولویت هستند.

میزان نفقه زن چقدر است؟

در قانون میزان نفقه مشخصی مشخص نشده است همانطور که توسط بهترین وکیل برای نفقه در اصفهان گفته شد ملاک تعیین حقوق زوجه حوائج و حیثیت وی است که بسته به زمان و مکان متفاوت خواهد بود. اگر زنی برای مطالبه نفقه به دادگاه مراجعه کند، در این موارد دادگاه خانواده از کارشناس برای تعیین میزان حقوق زن استفاده می کند و کارشناس با تماس با زوج و جویا شدن شرایط آنها، میزان حقوق زوجه را تعیین می کند. کارشناس طرف مقابل ظرف مدت 7 روز با ذکر دلیل به آن اعتراض می کند و دادگاه با استفاده از هیئت سه نفره از کارشناسان نگهداری نسبت به بررسی میزان حقوق زوجه اقدام می کند.

تبصره ـ مطابق ماده ۱۱۱۵ قانون مدنی، اگر زن بتواند ثابت کند زندگی مشترک او با شوهر، مادی، عادلانه یا مضر است، دادگاه او را به تمکین محکوم نمی‌کند که در این صورت عدم تمکین موجب از بین رفتن حقوق زوجه نمی‌شود.

تبصره: تقاضای زوجه برای منزل مجزا در سالهای اخیر مورد قبول محاکم خانواده قرار نگرفته است و زوجه فقط باید برای نفقه اقدام کند.

میتوانید برای اطلاع از قوانین نفقه این مطلب را مطالعه کنید.

 

 

 

  • fateme amooshahi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی