بانک مقالات حقوقی

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

بانک مقالات حقوقی

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱) احضار متهم

در صورتی‌که جهت پرونده‌ای علل مکفی و لازم وجود داشته باشد و از منظر قاضی مشکلی در پرونده جود نداشته باشد در این حالت متهم را می‌تواند احضار نماید. از این‌رو چنانچه اشخاصی که دادگاه احضار می‌نماید بدون اینکه به دادگاه گواهی عدم حضور(عذر موجه) دهند، در دادگاه حاضر نشوند قاضی در شرایط ذیل می‌تواند دستور جلب آن را صادر نماید:

جرم‌هایی که مجازات قانونی آن‌ها قصاص، اعدام و یا قطع عضو باشد.
 آن دسته از متهمانی که محل شغل آن‌ها و محل زندگی آن‌ها مشخص نمی‌باشد و همه تلاش و اقدامات قاضی به‌منظور دست پیدا کردن به متهم کافی نیست.

 ۲) احضار شاهد

چنانچه مقتضی و طرف پرونده درخواست نماید، که به شهادت شاهد نیاز دارد، قاضی می‌تواند شهود را به‌منظور شهادت به دادگاه احضار نمایند. احضاریه‌ای که به شهود ابلاغ می‌شود، می‌بایست یک هفته زودتر از تشکیل شدن جلسه به شاهدان ابلاغ شود.

بهترین وکیل اصفهان بیان میکند در صورتی‌که شاهد یا شاهدین مورد نظر در زمان تعیین شده در جلسه دادرسی به‌منظور شهادت حضور نیابند، بر اساس قانون مجدداً احضار می‌شوند. بنابراین اگر رسیدگی بر اساس این باشد که شاکی طرح شکایت داده است و از جانب خود شاهدی معرفی می‌کند که آن شاهد می‌تواند به این دلیل که در صحنه جرم حضور داشته است شهادت دهد و یا به عبارتی احقاق حق بسته به شهادت آن شاهد باشد همچنین تحقیقاتی که قرار است صورت گیرد در رابطه با نظم عمومی باشد، قاضی دستور احضار شاهد را می‌دهد. از این‌رو چنانچه شاهد در دادگاه حضور نیابد، مجددا دادگاه آن را احضار می‌نماید و در صورتی‌که پس از احضار مجدد، باز

هم در دادگاه حضور نیابد قاضی دستور جلب او را صادر می‌نماید.

۳) احضار برای سازش

هر کسی به‌منظور سازش می‌تواند درخواست کتبی دهد و این را می‌بایست از دادگاه نخستین بخواهد. ترتیبی که جهت سازش وجود دارد مانند احضار می‌باشد، لیکن فقط یک تفاوت وجود دارد و آن این است که می‌بایست در دعوتنامه قید شود، شخصی که خوانده شده به‌منظور سازش به دادگاه خوانده شده است.

 

۴) احضار برای خواندن سوگند

در صورتی‌که صدور حکم دادگاه منوط به سوگند شرعی باشد، دادگاه با در نظر گرفتن درخواست متقاضی، قرار سوگند صادر می‌گردد و طی آن، موضوعی که می‌بایست به آن سوگند خورده شود و نیز فردی که می‌بایست سوگند یاد کند را ذکر می‌نماید. از این‌رو چنانچه افرادی را که خوانده شده‌اند در دادگاه حضور نیابند، قاضی به‌منظور ادا کردن سوگند زمانی را مشخص می‌نماید و طرفین را احضار می‌نماید همچنین در اظهارنامه علت حضور را بیان می‌کند.

چنانچه کسی که به‌منظور ادا کردن سوگند در دادگاه فراخوانده شده است بدون هیچ علت و عذر موجهی در دادگاه و جلسه حضور پیدا نکند و چنانچه پس از سوگند یاد کردن از آن امتناع کند، نکول (عدم قبول یا رد) محسوب می‌گردد و قاضی سوگند به طرف دعوا را رد می‌کند، و با ادا شدن سوگند حکم صادر می‌گردد، در غیر این صورت دعوا ساقط خواهد شد. در برگه احضاریه می‌بایست دلیل حضور و نیز نتیجه حضور نداشتن ذکر شود. چنانچه کسی که می‌بایست سوگند را ادا کند به دلیل موجهی نتواند در دادگاه حضور یابد، قاضی بر اساس ضرورت موضوع زمان دیگری به‌منظور ادای سوگند مشخص می‌نماید، و یا دادرس دادگاه پیش او حاضر می‌گردد و یا اینکه به قاضی دیگری برای سوگند دادن او نیابت می‌دهد، در نتیجه صورت جلسه را برای دادگاه ارسال می‌نماید تا بر حسب آن بتوانند رای را صادر نمایند.

ضوابط احضاریه یا احضار نامه

بهترین وکیل حقوقی در اصفهان می گوید: احضاریه یا همان احضارنامه طی دونسخه ارسال می‌گردد، یک نسخه از احضاریه تحویل متهم داده می‌شود و نسخه دیگر توسط متهم امضا شده و به مامور احضار تحویل می‌گردد‌.
مواردی که در احضارنامه یا احضاریه باید حتما ذکر گردد عبارتند از:

 

مشخصات کامل فردی که احضار شده است (نام و شهرت)

  • تاریخ، ساعت، مکان احضار و نیز دلیل احضار می‌بایست در برگه احضاریه ذکر گردد.
  •  می‌بایست مرجع احضارکننده حتما در برگه احضاریه تعیین شده باشد.
  • نتیجه حضور نیافتن احضارشونده می‌بایست در احضاریه قید شده باشد.
  • تاریخ، مهر و امضاء مرجع صادرکننده احضاریه می‌بایست در احضارنامه معین باشد.
  • احضارنامه می‌بایست کتبی باشد . به وسیله فرم چاپی مخصوص تحت عنوان احضاریه جهت متهم و … ارسال گردد.
  • چنانچه احضار شونده اقامتگاه مشخصی نداشته باشد و نتوان از راه قانونی دیگری هم احضاریه را جهت او ارسال نمود، احضاریه از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار به او ابلاغ می‌گردد.
  • از طریق ضابطین یا مامور ابلاغ احضار انجام می‌شود.

فراخواندن کارشناس چگونه ممکن است؟

قاضی می‌تواند با در نظر گرفتن درخواست هر کدام از طرفین دعوا، قرار ارجاع به کارشناس را صادر نماید. در قرار دادگاه در ارتباط با موضوعی کارشناس می‌بایست درخصوص آن اظهار نظر نماید ذکر می‌شود و مدت زمانی را که کارشناس می‌بایست اظهار نظر نماید نیز ذکر می‌گردد. به‌منظور تکمیل نمودن پرونده، قاضی نیاز دارد که توضیحات کارشناس را دریافت نماید و آن را در پرونده ذکر کند.

برای مطالعه ادامه مطلب وارد لینک زیر شوید:

https://vakil-esfahan.ir/%d8%a7%d8%ad%d8%b6%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

بهترین وکیل در اصفهان

وکیل متخصص در اصفهان

موسسه حقوقی اصفهان وکیل با استخدام وکلای متخصص در زمینه های مختلف حقوقی آماده خدمت رسانی به مردم عزیز در تمامی شهرهای بزرگ ایران می باشد. ملاک اصلی موسسه حقوقی در اصفهان وکیل در انتخاب وکلای علاقمند به کار در این تیم حقوقی وجدان، تخصص، تجربه و رزومه حقوقی می باشد.

از این رو تمامی وکلای این مجموعه هدف اصلی خود را بر رضایت موکلان و موکلین خود متمرکز کرده و سعی می کنند بهترین عملکرد را بدون تفکیک به اصطلاح از خود نشان دهند. کارهای سبک و سنگین و برای تحقق درست و اجرای عدالت، همچون سال‌هایی که از تأسیس این گروه می‌گذرد، داستانی درخشان را به نمایش بگذارد...

از تاریخ حقوق درمی یابیم که در هر مرحله از توسعه تمدن، ضرورت برخاسته از روابط حقوقی و اجتماعی مردم، موضوع خاصی از موضوعات مختلف حقوقی را در کانون توجه وکلا قرار می دهد.

وکیل متخصص در اصفهان

طبق گزارش زوم تک درباره ویژگی های وکیل خبره در امور حقوقی در اصفهان با پیشرفت صنعتی قرن 18 و 19 که منجر به پیدایش اتحادیه های کارگری و اتحادیه های کارفرمایان شد، قانون کار به بلوغ رسید و با گسترش تجارت بین الملل در قرن بیستم، بحث های حقوق تجارت چنین موضعی گرفت و سرانجام در سال های اخیر با خطرات فزاینده حقوقدانان به دلیل حیات صنعتی و نیاز به جبران خسارات ناعادلانه، موضوع مسئولیت مدنی را موضوع تحقیق خود قرار داده اند، از این رو معتقدند قرن بیستم در تاریخ حقوق را باید قرن قانون و مسئولیت مدنی نامید.

علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های عصر کنونی، اهمیت تخصص‌های شغلی و گسترش دامنه محدود آن از رشته‌های پزشکی و فنی به سایر مشاغل است، به‌طوری‌که در عصر حاضر دیگر واژه متخصص تنها به پزشکی و مهندسی اطلاق نمی‌شود. حرفه ای ها، بلکه وکلا. مشاوران مالی، کارگزاران بورس و حتی مشاوران مالیاتی و بانکی به عنوان صاحبان مشاغل تخصصی نقش مهمی در زندگی مردم دارند تا جایی که مراجعه به چنین افرادی در تصمیمات روزمره مردم جوامع پیشرفته به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شده است. در چنین مواردی، صاحبان چنین مشاغلی به جای مشتریان خود، بدون اینکه در معرض پیامدهای تصمیمات اشتباه احتمالی خود قرار گیرند، در زمینه مشکلات تخصصی مربوطه تصمیم گیری می کنند.

به همین دلیل بحث مسئولیت مدنی بهترین وکیل در اصفهان تنها به بررسی تعهدات قراردادی وی در قبال موکل خلاصه نمی شود، بلکه به شناخت تعهدات و مسئولیت های قانونی وی در قبال اشخاص ثالث به معنای وسیع کلمه نیز می پردازد. در حوزه اجتماعی نیز مردم به حق تردید دارند که تعهد قراردادی بهترین وکیل اصفهان به موکل تنها مراقبت لازم و تلاش برای ارائه راهنمایی صحیح به موکلان و برخورداری از مصونیت مدنی از عواقب نامطلوب اقدامات آنان است. و دستورالعمل ها تا جایی که در نظام های مختلف حقوقی با تفکیک و دسته بندی خدمات قابل ارائه توسط وکلا، از دامنه این مصونیت حقوقی کاسته و در بسیاری از موارد تعهد قراردادی آن به عنوان نوعی تعهد تلقی می شود. زمانی که وکلا از رسالت اجتماعی خود به عنوان یکی از دو بال فرشته عدالت غفلت کرده و به حرفه خود رنگ داده اند، مقبولیت آنها در جامعه کم شده و حتی نیاز به این حرفه در جامعه نیز زیر سوال رفته است.

یافتن وکیل در اصفهان

کشف این حقیقت به کمک آینه، تعیین ماهیت حقوقی وظایف و تکالیف بهترین وکیل اصفهانی در ابعاد مختلف را ضروری می سازد تا مسئولیت های ناشی از تخلف از وظیفه و سهل انگاری با وضوح بیشتری مشخص شود.

از سوی دیگر، ظهور این شبهه در آگاهی مبنی بر اینکه تعهدات وکیل مطلقاً از نوع تعهد به وسیله است و نه تعهد به نتیجه، موجب شده است که پرونده های مسئولیت مدنی وی حداقل کاهش یابد، ضمن اینکه بررسی دقیق تعهدات و الزامات قانون آن روشن خواهد کرد که بسیاری از تعهدات حرفه متعهد به نتیجه است و تنها آن قسمت از تعهد که مربوط به تفسیر صحیح قوانین و مقررات حاکم بر موضوع پرونده یا مشاوره است، وسیله ای است برای نامزدی. به همین دلیل برای رفع این ابهام و شبهه، در تبیین ماهیت حقوقی رابطه وکیل و موکل و تشریح خدمات حقوقی که به موکلان ارائه می کند، نوع مسئولیت حقوقی در دو جنبه فوق نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قضات در اجرای صحیح قانون و حقوق مستضعفان و در سخنرانی کمک به اجرای عدالت. به عبارت دیگر، رسالت اجتماعی نیز دارد که حقایق موکل خود را صادقانه در دادگاه ها مطرح کند و از امکاناتی که جامعه برای عدالت فراهم کرده است، صرفاً برای مقاصد مشروع استفاده کند و در تفکر آرمان گرایانه به جای کتمان حقایق، باید به این امر نگاه کرد. داور ویژه موکل به قاضی که نقش داوری طرفین را دارد و حتی در حین وصول حقوق موکل توسط دعوا، اصول انصاف و مدارا با او را زیر پا نگذارید. خیر، این چهره وکالت که متأسفانه به ندرت در رفتار وکلای دادگستری می بینیم، محصول تحولات عمیق فکری در صلح قومی است که در سال های اخیر در رویکردی جدید به خاستگاه اصیل وکالت یعنی زیبایی و جوانمردی به دنبال آن است. ارزش های فراموش شده را احیا کنید

شماره تلفن وکیل در اصفهان

با توجه به وابستگی بهترین وکیل اصفهان به یکی از کانون های وکلا، ارائه صحیح یا نادرست وی از وضعیت جمعی همکلاسی های خود.

در یک رابطه متقابل، شهرت جامعه وکالت تاثیر مستقیمی بر پذیرش خدمات حقوقی اعضا از سوی مردم دارد، بنابراین می توان گفت یکی دیگر از ابعاد مسئولیت بهترین وکیل در اصفهان، حفظ سرمایه معنوی جمعی است. وکلا، یعنی شهرت و حیثیت حرفه ای آنها.اگر ناقض اصول اخلاق حرفه ای وکالت باشد.

از آنجایی که این موضوع به نقض اختیارات جمعی وکلا مربوط می شود، در مقابل کانون وکلا که وظیفه حفظ و دفاع از منافع صنفی را بر عهده دارد نیز پاسخگو خواهد بود. لازم به ذکر است که تاکنون هیچ نظام حقوقی مبنای واحدی را برای مسئولیت مدنی در این نظام حقوقی انتخاب نکرده است. او نمی‌خواهد فردی را که جرمی مرتکب نشده است محکوم کند و از آنجایی که تطبیق این دو محکومیت آسان نیست، اختلافات حقوقی در این زمینه منجر به ظهور دو نظریه برائت و یک نظریه مسئولیت مبتنی بر تقصیر شده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت وکیل اصفهان مراجعه کرده و سوالات خود را از ایشان بپرسید.