بانک مقالات حقوقی

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

بانک مقالات حقوقی

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

موسسه حقوقی حامد امیری در راستای مسئولیت اجتماعی خود و گسترش عدالت حقوقی در اقصی نقاط کشور به شهروندان سایر شهرها نیز مشاوره حقوقی می دهد. به این ترتیب افرادی که در شهرهایی غیر از اصفهان هستند می توانند با شماره موسسه تماس گرفته و مشکلات خود را تلفنی با وکیل اصلی دادگاه در میان بگذارند.
لازم به ذکر است استفاده از شماره تماس وکیل اصفهان برای مشاوره حقوقی شخصی در مواردی که نهاد مجبور به بررسی مدارک طرفین نباشد بسیار مفید است.

برخی از دعاوی و مسائل حقوقی مستلزم بررسی اسناد و مدارک است، به عنوان مثال در دعاوی مربوط به پیش فروش آپارتمان و قراردادهای ساختمانی، وجود شرط یا بند در مفاد قرارداد ممکن است نحوه رسیدگی به پرونده را تغییر دهد.

بدیهی است که این امر در موارد جدی مانند پرونده های مدنی و پرونده هایی که الزام به رسیدگی به اسناد را در بر می گیرد بسیار حائز اهمیت است و بنابراین نمی توان صرفاً با مشاوره حقوقی به آن استناد کرد.

اما همانطور که گفته شد در برخی موارد ارائه مشاوره حقوقی برای حل مشکلات نیازی به بررسی دقیق اسنادی مانند مسائل خانوادگی یا مشاوره حقوقی قبل از ازدواج یا نحوه برگزاری جلسات صلح و سازش ندارد.

در چنین مواقعی می توانید از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بهره مند شوید، دفتر ما از سال 1393 توانسته روزانه ده ها مشاوره تلفنی را به متقاضیان ارائه دهد و همچنان آمار در ارائه حمایت های حقوقی از موکلان قابل قبول است.

شماره تماس وکیل اصفهان

همه ما در شرایط اضطراری بودیم که باید با یک وکیل مشورت می‌کردیم، اما نمی‌دانستیم می‌توانیم با یک مشاور حقوقی یا وکیل تلفنی یا حتی آنلاین صحبت کنیم.

اما در حال حاضر خدمات وکیل تلفنی و تماس یا شماره تلفن وکیل حتی در سخت ترین شرایط و مشکلات حقوقی بهترین راه حل و کمک بزرگی برای افرادی است که به صورت حضوری به وکیل دسترسی ندارند.

خدمات حقوقی تلفنی در اصفهان یا هر شهر دیگری و مشاوره حقوقی تلفنی هیچ تفاوتی با مشاوره حقوقی حضوری در پاسخگویی و راهنمایی شخص ندارد، اما وکیل تلفنی در پاسخگویی به سوالات تماس گیرنده نیز دلسوز و صبور است. بدون شک می توانید با خیال راحت از خدمات مشاوره تلفنی با وکیل استفاده کنید.

همانطور که می دانید وکالت یک تکلیف است زیرا وکیل موظف است تمام تلاش خود را برای حمایت کامل از موکل خود به کار گیرد اما باید بدانید که او قانوناً مسئولیت نتیجه را ندارد و نتیجه را تضمین نمی کند.

اما مشکل اینجاست که باید به موکل گزارش دهد و این ملاک سنجش اعتماد وکیل به جامعه است و اینجا وکیل از سایر مشاغل آزاد جدا شده و احساس مسئولیت و دقت بالا حرف اول را می زند.

اگر وکیل کوچکترین اشتباهی مرتکب شود تمام تلاش او می تواند به ضرر موکل تمام شود. اعتماد یک وکیل تلاشی است که او برای تکمیل هر یک از پرونده های موکلان خود انجام می دهد. گاهی مانند مقایسه وکیل با پزشک است، اما اگر بیمار با داروهای تجویز شده توسط پزشک بهبود نیابد، با دید قابل اعتمادی با پزشک برخورد نمی کند و پزشک خود را تغییر می دهد.

قانون جدید طلاق توافقی در سال 1401

با تصویب قانون جدید حمایت از خانواده، مراحل و تشریفات طلاق توافقی تابع این قانون جدید طلاق توافقی می باشد. این مقاله توسط وکیل خانواده، در خصوص قانون جدید طلاق توافقی و تغییرات به وجود آمده در مراحل و پروسه طلاق توافقی و ثبت آن به صورت شفاف و سلسله وار بیان می‌شود. گاهی ممکن است به علت مشکلات حاد و یا عدم تفاهم یا دلایل دیگر، ادامه‌ی زندگی مشترک برای زوجین غیرممکن گردد و قصد متارکه و جدایی داشته باشند.

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های طلاق، طلاق توافقی می‌باشد. در طلاق توافقی بدلیل توافقات به عمل آمده فی مابین زوجین در کلیه امور مالی و حضانت و ملاقات فرزندان دعوا و بحث‌های کمتری را شاهد هستیم. به همین دلیل زوجینی که قصد جدایی دارند معمولا از طلاق توافقی استقبال نموده و ابتدا گزینه طلاق توافقی را انتخاب می نمایند.

قبل از سال 97، و قبل از تصویب قانون جدید، طلاق توافقی در مدت زمان سه روز اجرا می شد. ولی برای حمایت از کانون خانواده و امکان منصرف کردن زوجین از طلاق، قانون جدیدی تصویب شد. همین قانون، پروسه و مراحل اجرای طلاق توافقی را، حتی به همراه وکیل طلاق توافقی، افزایش داد.

قانون جدید طلاق توافقی چیست؟

قانون طلاق توافقی در 1397/09/01 دستخوش تغییرات اساسی و مهمی گردید. پروسه و مراحل طلاق توافقی کمی نسبت به سابق دشوارتر و طولانی‌تر شد. دلیل آن اجباری شدن شرکت زوجین در چند جلسه مشاوره خارج از دادگاه می‌باشد. این جلسات مشاوره برای گرفتن گواهی عدم انصراف از طلاق (یا گواهی عدم امکان سازش) می‌باشد. که قبل از صدور این گواهی با زوجین صحبت می‌شود تا به صلح برسند و به ادامه زندگی مشترک بپردازند.

بعد از این جلسات اگر زوجین باز هم مصم به طلاق بودند، در این صورت گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می‌شود. لازم به ذکر است که گواهی عدم انصراف از طلاق با گواهی عدم امکان سازش متفاوت می‌باشد. گواهی عدم انصراف از طلاق را واحد مشاوره بعد از شرکت زوجین در جلسات مشاوره اجباری و عدم سازش زوجین صادر می‌کند که توسط آن گواهی زوجین می‌توانند به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنند و دادخواست طلاق توافقی درخواست کنند.

اما گواهی عدم امکان سازش توسط دادگاه خانواده و برای ثبت طلاق در دفترخانه صادر می‌گردد که زوجین ۳ ماه مهلت دارد تا با این گواهی عدم امکان سازش به دفاتر طلاق مراجعه و طلاق خود را ثبت کنند. پس گواهی عدم امکان سازش برای طلاق و در دادگاه قضایی و در مراحل آخر طلاق صادر می شود.

زن ناشزه بعد از چند سال می‌تواند طلاق بگیرد؟

 

سامانه نوبت دهی طلاق توافقی (تصمیم)

بعد از تصویب قانون جدید و به استناد بخشنامه قوه قضائیه به شماره 55/9000، که خطاب به دفاتر خدمات قضایی در مورخ 02/09/1397 ارسال گردیده است زوجین، وکلای زوجین باید قبل از دادخواست طلاق توافقی در دادگاه، اقدام به اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق، از مراکز مشاوره یا مراکز غربالگری بهزیستی نمایند. در اولین قدم لازم است که زوجین در سایت تصمیم به آدرس www.zaman.behzisti.net ثبت نام کرده و در یکی از مراکز مداخله در طلاق (مراقبت از کیان خانواده) نوبت اینترنتی اخذ نمایند.

در سامانه تصمیم لیست مراکز مشاوره هر شهری قرار داده شده است. شما می‌توانید نزدیکترین مرکز مشاوره نسبت به محل سکونت خود را انتخاب کنید و برای حضور در جلسات مشاوره به آن مرکز مراجعه کنید.

یکی از مهم ترین عقود در روابط انسانی، عقد ازدواج است که بین زن و شوهر منعقد می شود و باعث ازدواج آنها می شود. این عقد را می توان نکاح دائم و عقد موقت دانست، اما تفاوت ازدواج و نکاح نیز در چنین شرایطی مشخص است.

ازدواج نیز مانند سایر عقود مستلزم چند شرط است; اینکه آیا زوجین باید به سن قانونی ازدواج رسیده باشند. به همین دلیل رعایت شرایطی حائز اهمیت است که عقد نکاح اعم از مالی و غیر مالی را شامل می شود و برای طرفین تعهدات مالی و غیر مالی خواهد داشت.

در زیر وکیل خانواده در اصفهان به توضیح صیغه نکاح می پردازد و شرایط صحت صیغه نکاح، موانع ازدواج و عواقب آن و نیز تفاوت ازدواج و نکاح را بیان می کند. پس اگر نظر یا سوالی دارید با ما همراه باشید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ماهیت ازدواج چیست؟

ماهیت ازدواج در چیست

برای درک تفاوت ازدواج و نکاح، بهتر است ابتدا ماهیت ازدواج را بدانیم. عقد ازدواج عقدی است که بر اساس آن زن و شوهر برای تشکیل خانواده و شروع زندگی با هم متحد می شوند. نکاح یکی از عقودی است که هم جنبه مالی و هم غیر مالی را شامل می شود. زیرا از یک طرف زوج مکلف به پرداخت نفقه زوجه و پرداخت پول زوجه به عنوان مهریه است; زن معمولاً پولی را در خانه شوهر به عنوان جهیزیه میبرد، اما این تکلیف برای زن نیست و زمانی که تصمیم به شکایت برای استرداد جهیزیه داشته باشد، می تواند آن را پس بگیرد. از طرفی زن و شوهر موظفند در تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان همکاری کنند.

طبق قانون مدنی ازدواج دختر قبل از رسیدن به 13 سال تمام و پسر قبل از رسیدن به سن 15 سالگی منوط به اذن ولی اوست. مشروط بر رعایت مصلحت طفل و تایید دادگاه صالح.

نکاح نیز ازدواجی است که در آن زن و مرد برای تشکیل خانواده و مشارکت در زندگی با یکدیگر متحد میشوند.

بیشتر بخوانید ...

 

کارشناس موظف است با در نظر گرفتن ضوابط فنی و تخصصی و همچنین با دانش و تجربه به صورت علمی به قاضی کمک کرده و از ویژگی های تاریخی سرزمین مورد نظر درخواست های خود را مطرح کند. من بسیار به این واقعیت افتخار می کنم که برای من بسیار مهم و بسیار مهم است.

قضات معمولاً یا سال لازم الاجرا شدن قانون ملی شدن اراضی را در نظر می گیرند، یعنی. سال 1341 ملاک احیاء یا ملی شدن زمین و یا لحظه اعمال قانون و صدور رأی برای تشخیص. نمی دانم چه کنم، نمی دانم با او چه کنم. در مورد پروردگار صلح اینطور نیست.

 

اصولاً یک طرف پرونده های معافیت اراضی، اداره منابع طبیعی به نمایندگی از دولت است که موظف به حفظ و نگهداری اراضی و مراتع ملی در برابر متجاوزان است. طرف مقابل شخص حقیقی یا حقوقی است که معمولاً ادعای مالکیت و تملک زمین مورد نظر را دارد و مدعی است این زمین دارای سابقه احیا بوده و اراضی ملی نیست.

تعریف اصطلاحات احیای اراضی و اراضی مرتع

احیاء اراضی:
احیاء به اقدامات و عملیاتی اطلاق می شود که وضعیت طبیعی زمین را به منظور بهره برداری از آن تغییر می دهد و به طور سنتی سکونت گاه محسوب می شود. این اقدامات شامل کشاورزی، درختکاری، ساخت و ساز، ساخت تاسیسات و غیره است.
 مرتع:
گفته می شود این زمین دارای پوشش طبیعی است و برای کشاورزی یا تولید الوار مناسب نیست، اما می توان از آن برای چرای دام، آبخیزداری، توسعه حیات وحش یا تفریح ​​استفاده کرد. به عبارت دیگر مرتع زمینی پوشیده از پوشش گیاهی طبیعی است که غالباً دارای علف های چند ساله، بوته ها، بوته ها و گاه درختان پراکنده است و معمولاً در فصل چرا می شود. مرتع دارای ویژگی های مختلفی مانند حفاظت از خاک و آب، ارزش های اکولوژیکی و یا تامین غذا برای حیوانات اهلی و وحشی است.

ویژگی های زمین احیا شده

  • در عمل زمین مورد نظر کشاورزی است خواه زراعی و باغی.
  • زمین باید هم متعارف و هم زمین زراعی عملی از منطقه یا روستا باشد.
  • اگر زمین در محدوده آبیاری منبع آبی مانند چاه، چشمه، قنات، رودخانه و ... باشد.
  • زمین مورد نظر مسطح و برای کشاورزی و آبیاری آماده شده است.
  • زمین شیب غیر معمول و تند ندارد و معمولاً به نام دیمزار شناخته می شود.
  • اگر زمین دیم یا آبی باشد و حدود قانونی یا ثبتی یا عرفی وجود داشته باشد.
  • زمین متحجر شده است. تحجر به معنای هر چیزی است که آغاز تولد دوباره زمین را نشان می دهد، مانند سنگ های چینی در اطراف زمین، جمع آوری و انباشت سنگ، حفر نهرها در اطراف زمین و مانند آن.
  • وجود جوهای قدیمی یا آثار جوی قدیمی که باعث می شود آب کانال ها یا چشمه ها به زمین برسد.
  • وجود درختان کهنسال در مسیر جوی های قدیمی و اطراف زمین.
  • اگر زمین تحت بالاترین اقلیم آبی موجود یا قدیمی باشد. معمولاً اراضی بالادست به دلیل اینکه از ابتدا آبیاری نشده اند، اراضی احیا نشده هستند و اراضی بالای جوی به دلیل اینکه آب به آنها داده شده، اراضی احیا شده یا به عبارتی استثناء زمین محسوب می شوند.
  • وجود بناهای قدیمی و سنتی مرتبط با کشاورزی از قبیل: باغ خانه، دام، آب انبار و ... بر روی زمین.
  • در صورتی که در پوشش گیاهی زمین مورد نظر اثری از گیاهان مرتعی چند ساله و گونه های پایدار وجود نداشته باشد.
  • اگر پوشش گیاهی که در حال حاضر روی زمین است منعکس کننده تأثیر محصولات قدیمی است.
  • در صورتی که کارشناس منتخب دادگاه آثار احیای قدیمی را با کمک استریوسکوپ مشاهده کند. مشروط بر اینکه این کارشناس دارای صلاحیت فنی ویژه برای تفسیر عکس های هوایی باشد.
  • در صورتی که طبق نقشه های هوایی تهیه شده بر این اساس، زمین مورد نظر در محدوده زمین زراعی واقع شده باشد. البته تشخیص این موضوع نیز بسیار حساس است و کارشناسان باید سعی کنند از این کارت ها برای اثبات سایر علل آن استفاده کنند.
  • قدمت درختان کهنسال نشان از قدمت احیای باغ به ویژه در باغات بارانی و اراضی شیبدار دارد.
  • اگر در منطقه دیمزار جاده ها و گذرگاه هایی وجود داشته باشد که نشان از کاربری قبلی آنها برای سفر به این سرزمین های دیمزار دارد، اکنون متروکه شده و تنها آثاری از آن باقی مانده است.
  • وجود مزارع قدیمی یا آثار آن در بخشی از اراضی. در گذشته این گاوآهن های قدیمی را در زمینی مسطح در ارتفاع بالا می ساختند تا از باد برای جدا کردن دانه ها از کاه استفاده کنند.
  • در صورتی که در ساختمان زمین مورد اختلاف آثاری از شخم، شیارها، قطعات، قطعات و پشته ها دیده شود که نشان دهنده زراعی بودن زمین باشد.

اما در پایان بهتر است بگوییم که وکیل اصفهان باید از کلیه قوانین املاک و ثبت آنها آگاه باشد و اطلاعات خود را به روز نگه دارد. وکیل اصفهان به عنوان یکی از بهترین وکلای مدنی سعی در راهنمایی موکلین به بهترین نحو و به یاد ماندنی ترین زبان دارد.
برای ارتباط با موسسه حقوقی در اصفهان و اخذ مشاوره یا وکالت نامه می توانید از مشاوره روش های درج شده در سایت استفاده کنید و از اطلاعات و راهنمایی های این وکیل بهره مند شوید.