بانک مقالات حقوقی

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

در این وبلاگ به توضیح و تفسیر موارد قانون اسلامی می پردازیم ... پس با ما همراه باشید *_*

بانک مقالات حقوقی

ایا میتوان برای چک مفقودی یا چک برگشتی وکیل گرفت؟

سه شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳ ق.ظ

وکیل چک مفقودی و چک برگشتی

وکیل مفقودی چک در اصفهان بیان می کند: پس از اطلاع از مفقود شدن چک باید سریعا مراتب را به بانک مربوطه اطلاع داده و سپس مراحل قانونی شکایت یا شکایت را ادامه دهید.
از نکات جالب توجه در ماده 14 قانون چک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 صادرکننده چک یا ذینفع یا نماینده قانونی آنها می‌تواند مفقود، سرقت یا جعل چک یا از طریق کلاهبرداری، خیانت و سایر جرایم به دست آمده را کتباً به بانک مربوطه اطلاع دهد.
در صورت درخواست، بانک به مدت یک هفته حساب را مسدود کرده و علاقه مندی فرد را ثابت می کند و در صورت ارائه چک به بانک، گواهی عدم پرداخت با ذکر دلیل عدم پرداخت صادر می شود که در آن چک وجود دارد. در صورتی که صاحب حساب آن را برگرداند. و این بازرسی ضرری ندارد.
فردی که مدعی سرقت یا کلاهبرداری در چک است باید برای طرح درخواست یا شکایت به دفاتر قوه قضائیه مراجعه کند، همانطور که گفته شد مدت انسداد حساب تنها 7 روز است و شکایت باید ادامه یابد. در این مدت ثبت نام کنید.
مرحله بعدی اخذ گواهی تجدیدنظرخواهی از مراجع قضایی و ارائه آن به بانک است تا تکلیف قانونی موضوع این بازرسی مشخص نشود و حساب جاری فرد بدون مشکل فعال باشد.

بانک موظف است پس از صدور حکم عدم پرداخت، چک را در حساب نگهداری و تا تعیین حواله و یارانه از ابطال آن جلوگیری کند. البته به دلیل عدم پرداخت نیز می تواند شکایت کند.

لازم به ذکر است عده ای معتقدند با دریافت دستور موقت می توانند نسبت به جلوگیری از پرداخت وجه چک اقدام کنند که البته این امر غیرممکن است و طبق قوانین خاص مربوط به چک تنها راه اقدام این است. از ابزار صدور موارد فوق استفاده نکند. چک طبق قانون اخذ می شود.

بهتر است ابتدا برای بازرسی در اصفهان با یک وکیل مشورت کنید و سپس مراحل قانونی ابطال لاشه چک را طی کنید.

چک برگشتی

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

 

  • fateme amooshahi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی